Sivut

20150424

Aika surullista, että mun profiili on facebookin mukaan vaan 60 prosenttia valmis, koska en oo lisännyt tietoihini mun kotipaikkakuntaa. Sit aloin miettiä, että mistä oon kotosin, enkä osannut laittaa siihen mitään. Oon pyöriskellyt tän asian kanssa ennenkin, mutta nyt se jotenkin harmitti enemmän, kun myös facebook otti asian esiin. Ilmeisesti mun persoonasta puuttuu 40 prosenttia jotain, kun en tiedä mistä oikeesti oon kotoisin.

Laskin, että oon muuttanut 13 kertaa. En tiedä onko se hyvä vai huono asia. Aika monet kerrat on saanut opetella uudet ihmiset ja paikat uudestaan ja uudestaan.



Muistan, kun iskä antoi mulle ja mun pikkusiskolle pienenä piirustusvihkot, joissa oli oravan kuva. Siinä heti kansilehden jälkeen oli kohta, johon sai täyttää oman nimen, iän, puhelinnumeron ja kotiosoitteen. Puhelinta mulla ei silloin vielä ollut, mutta muistan kuinka kamppailin sen ajatuksen kanssa, että mitä kirjoitan osoitteen kohdalle. Iskän vai äidin osoitteen? Suuttuuko iskä, jos en kirjoita siihen Erkki Melartinin tie? Missä mun koti on? Se oli kolme päivää siellä, neljä päivää tuolla, kesät jossain muualla. Muistan, että kirjotin siihen iskän osoitteen ja näytin sitä iskälle. Iskä hymyili. Kun meidät vietiin takaisin äitille, kumitin osoitteen ja kirjoitin siihen Vuosaarentie.

Facebookiin taas en aio koskaan päivittää kotipaikkakuntaani.

Ei kommentteja: